Killer body

687 Views 0 Comment
killer body

Zin om te flaneren over het strand? Met onze work out creër jij een killer body en ben je klaar voor de zomer! En heb je geen zin om naar de sportschool te gaan dan is dat niet langer een excuus, want met deze fijne oefeningen haal je het fitnisscentrum in huis. Ben je door deze workingout weer helemaal fanatiek? Sluit dan af met een rondje hardlopen voor een optimaal resultaat!

Squats voor een brazilian but

Plaats je benen een schouderbreedte uit elkaar. Je handen zijn gestrekt vooruit voor balans en hou je rug een klein beetje hol. Zak langzaam door je knieën, laat je niet vallen maar hou je spieren gespannen en geef een beetje weerstand, totdat je dijen horizontaal staan. Probeer deze positie 1 seconde vast te houden en ga iets sneller omhoog dan dat je naar beneden ging. Herhaal dit 10 keer.

Met Sit-Ups een platte buik

Ga plat op je rug liggen en plaats je benen in een hoek van 90 graden. Plaats je handen bij je oren en beweeg rustig met je hoofd naar je knieën. Breng je bovenlijf rustig omhoog en wanneer je ellebogen ongeveer je knieën raken, ga je weer langzaam omlaag (laat je niet vallen, maar geef juist weerstand). Voel dat je buikspieren het werk doen en herhaal deze oefening tot je buikspieren gaan branden.
Voor het beste resultaat: doe de sit ups op een stevige ondergrond en bij voorkeur niet op een matras.

Leg Lifts: dé oefening voor prachtige bovenbenen en billen

Ga recht op je rug liggen met je armen naar buiten. Beweeg je benen rustig een klein stukje omhoog en hou tijdens de oefening je benen gestrekt. Is dat nog iets te zwaar? Buig je benen dan licht, tot je conditie op peil is. Breng vervolgens je benen recht omhoog, wacht 2 seconden en laat je benen dan weer langzaam zakken tot vlak boven de grond. Wacht ook hier 2 seconden en herhaal dit proces.

Graag weer strakke bovenarmen?

Met de volgende 2 oefeningen ben je snel van die zwabber armen af!
Ga op de punt van een stoel of traptrede zitten. Plaats je handen naast je zij met je vingers naar voren en je knieën in een hoek van 90 graden voor je. Hef jezelf op en laat je lichaam langs de stoel of traptrede zakken tot je armen een rechte hoek vormen, strek ze uit en hef jezelf weer op. Herhaal maximaal.

Plaats je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan en buig je knieën lichtjes. Houd je ellebogen in je zij zodat je vuisten tussen je ribben en taille zijn. Stoot je rechterarm langzaam voor je uit, zo ver als je kunt en draai je vuist naar binnen toe. Houd je schouders ontspannen. Doe hetzelfde met je linkerarm terwijl je je rechterarm terug naar je middel trekt. Als je deze beweging onder de knie hebt kan je hem versnellen. Tel 45 seconden voor één set.

Wil je meer fijne sport & beauty tips & tricks? Lees dan alles over beauty bij Your Fashion Avenue! 

0 Comments

Leave a Comment