Nooit meer stress: zo doe je het! Aha!

963 Views 6 Comments
nooit meer stress

Je hebt ontzettend veel te doen, maar vééééél te weinig tijd. Je raakt helemaal in paniek als je alleen al aan je agenda denkt! Je vergeet van alles en ergert je aan iedereen. Stress!!! Komt het jou ook bekend voor? Vandaag dé tips voor nooit meer stress, maar altijd ZEN! 

nooit meer stressOntspannen

Zorg voor voldoende ontspanning en zorg dat je happy bent! Zo voorkom je stress. Hoe doe je dit? Spendeer voldoende tijd met familie en vrienden, ga leuke dingen doen of maak het je thuis heel gezellig (kaarsjes, openhaard, goede muziek en een plaid doen wonderen). Zet de chillmodus aan en zorg dat je goed voelt. Lekker en gezellig samen eten maakt je ook vrolijk en is tegelijkertijd een goede manier om tot rust te komen.

Stop met suiker & drink genoeg water!

Ik weet het; dit is super moeilijk! Want bijna overal zit suiker in… Maar het is belangrijk dat je stopt met het eten van te veel snoep, koekjes en het drinken van liters frisdrank. Kies voor water, hierdoor ga je van binnen en buiten stralen. Suiker geeft je tijdelijk een enorme boost, maar dit is weer voorbij voor je het weet! Daarbij ga je jezelf veel beter voelen op het moment dat je weet dat je lichaam gezond is. Natuurlijk zijn de geniet momenten ook heel belangrijk. Gun jezelf regelmatig een lekker en gezond snack momentje, maar doe het met mate dan voel je je happy en gezond!

Één ding tegelijk

Het is belangrijk om jezelf niet te overschatten door veel dingen in één keer op je te nemen. Zeg niet overal ja op, maar durf ook nee te zeggen! Dit is een hele goede stap naar het bereiken van nooit meer stress in je leven. Door veel dingen tegelijk te moeten doen vergeet je vaak iets of gaat het niet zoals je had gewild en maak je misschien wel fouten. Plan genoeg tijd voor jezelf in en gun je zelf voldoende relaxmomenten. Als je dan even geen tijd hebt voor iets anders is dat helemaal niet erg!

Nooit meer stress = opruimen!nooit meer stress

Om alles in je hoofd opgeruimd te hebben is het ook belangrijk dat je omgeving netjes is. Zorg ervoor dat je bureau en de kamer lekker zijn opgeruimd voor je aan het werk gaat. Op deze manier is het werk overzichtelijker en kun je jezelf beter focussen. Het is heel handig om je werk te sorteren op belangrijke en minder belangrijke dingen. Zo houd je alles goed op orde en is het ook rustiger in je hoofd.

Rust voor het slapen

Een goede nachtrust is super belangrijk! Zorg ervoor dat je voor het slapen gaan alles hebt afgerond wat je die dag wilde doen en afschakelt. Als iets niet af is, laat je het gewoon voor wat het is en doe je het de volgende dag. Wat mij super goed helpt is om belangrijke to do’s op papier te zetten die nog in mijn hoofd zitten. Zo kun je lekker afvinken wat je hebt afgerond en hoef je er niet meer over na te denken. Ook is het goed om minimaal één uur voordat je gaat slapen je telefoon weg te leggen, televisie uit, laptop weg en even niets doen. Ga bijvoorbeeld een leuk tijdschrift lezen of drink nog een kop thee. Hierdoor zul je veel beter slapen en kan je de volgende dag weer fris en uitgerust wakker worden!

Beweeg en ga naar buiten!

Zorg voor voldoende beweging en ga lekker naar buiten. Door sporten komt het geluksstofje endorfine vrij en laat je jouw gedachten los. Frisse lucht doet iedereen goed. Nadat je lekker bent gaan sporten of actief buiten bent geweest  voel je jezelf meteen stukken energieker en beter. Ik ben bijvoorbeeld gek op strand- of boswandelingen, fietsen of lekker buiten rennen. Zelf sport ik minimaal twee keer per week in de buitenlucht. Joggen, work outs of buiten bootcampen. Give it a try!

nooit meer stressEn natuurlijk; GENIET!

Het is zo ontzettend belangrijk om te genieten van het leven en nooit meer stress te hebben. Ben je bewust van de fijne en goede dingen die in je leven zijn. Neem de tijd om na te denken over de mooie dingen in de wereld. Ik word helemaal blij van enthousiaste, energieke mensen en schattige dieren. Dit geeft je nieuwe energie en je voelt je hierdoor goed. Wat ook kan helpen is om naar mooie muziek te luisteren. Zing zo hard als je kan mee met de tekst van jouw favoriete nummer. Geloof me, je voelt je hierna echt een stuk beter!

Heb je een stress moment? 

Neem op het moment dat je erg gestrest bent een moment voor jezelf. Ga even liggen en sluit je ogen. Zo zorg je ervoor dat je lichamelijk en geestelijk kan relaxen. Probeer maar eens om tijdens het liggen om de beurt één spier aan te spannen en vervolgens los te laten. Vanaf je tenen naar je hoofd. Je zult je hierna gelijk beter voelen!

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie doen om stress in 2017 tegen te gaan. Laat het me weten in de comments!

Wil je meer lezen over een gezonde levensstijl en beauty tips en tricks, lees dan meer in mijn beauty en lifestyle blog! Wil je meer weten over fashion? Dan verwijs ik je graag door naar mijn fashion blog!

Fotobronnen: Uitgelichte foto: Your Fashion Avenue, foto 1 t/m 3: Pinterest

6 Comments
  • Charel

    Beantwoorden

    Heel fijn om te lezen! Handige tips ik moet me echt meer hiermee bezig houden hihi

    • Chantal Janssen

      Chantal Janssen

      Goed om te horen! Iedereen heeft het tegenwoordig druk, druk, druk! Gewoon lekker met deze tips aan de slag gaan idd. Hihi..

  • jeapiebel

    Beantwoorden

    Stop met suiker dat is het enige ding wat heel lastig is voor mij. Ander dingen probeer ik al te doen. Ik denk dat niet alles tegelijk aanpakken een goed tip is. Het ook lastiger dan het lijkt om niet meer stressen. 🙂

    • Chantal Janssen

      Chantal Janssen

      Daar heb ik ook moeite mee hoor! Gewoon langzaam proberen steeds meer suikerproducten te skippen. Je hebt al winst als je minder suiker binnen krijgt! xoxo Chantal

  • Sofie Katelijne

    Beantwoorden

    Bij mij helpen water drinken en opruimen het beste: propere kamer, proper hoofd 😉

    • Chantal Janssen

      Chantal Janssen

      Me too!!! Een lekker opgeruimd huis en bureau doet wonderen! 🙂

Leave a Comment